Korona Virüs Önlemleri Hakkında Bilgilendirme


Covid-19 (Korona Virüs) Önlemleri Hakkında Bilgilendirme

Siz değerli misafirlerimize ve çalışma arkadaşlarımıza sağlıklı ve güvenli alanlar yaratmak için, Kalite Politikamızın ayrılmaz bir parçası olan Sağlık, Hijyen ve Kalitedir. Efeler Hotel Ailesi olarak misafirlerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliği en büyük önceliğimizdir. Kurulduğumuz günden bu yana otelimizde temizlik ürünlerinde dünya markası Diversey ürünleri kullanılmış, eğitim ve standartları uygulanmıştır. Covid-19 haberlerinin kamuoyuna yansıdığı ve ülkemizde vaka açıklandığı ilk günden itibaren gelişmeler yakından takip edilip, tüm olasılıklar en üst seviyede değerlendirilmiş; Dünya Sağlık Örgütü, Sağlık Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın yönlendirmeleri doğrultusunda gerekli önlemler alınmıştır. Efeler Hotel Ailesi Tüm süreçlerimizi gözden geçirerek Covid-19 kapsamında misafirlerimize kusursuz deneyim ve hijyen hizmeti sunabilmek adına gerekli olan tüm aksiyonlar alınmış ve her yeni düzenlemeye göre revize edilmiştir. Sağlıklı ve güvenli bir konaklama deneyimi için devreye aldığımız tüm önlemleri bilgilerinize sunarız.

Otelimizde Covid-19 ve hijyen kurallarını/uygulamalarını kapsayan protokoller hazırlanmıştır. Bu protokoller düzenli aralıklarla değerlendirilerek uygulamada karşılaşılan sorunlar, getirilen çözümler ve kamu kurum/kuruluşlarınca uygulamaya konulan tedbirler dikkate alınarak güncellenmektedir. Protokol kapsamında, hastalık belirtileri gösteren misafirler için uygulanacak işlemler ve çalışanların yaklaşımı da tanımlanmıştır.

HES KODU SORGULAMA

T.C. İç İşleri Bakanlığınca 30.09.2020 tarihinde yayınlanan genelge ile ikametgahı Türkiye olan, tesise konaklama amacıyla gelen misafirlerimizden rezervasyon aşamasında veya tesise girişi esnasında HES kodu talep edilecektir.

HES Kodu ve tesis tarafından sorgulama sonuç bilgisi (riskli değil) misafir giriş kartına (Registration Card) işlenerek misafirin imzası alınacaktır.

Daha önceden rezervasyon aşamasında HES Kodu alınan misafirlerin HES sorgulaması giriş işlemleri (Check in) öncesinde yapılacaktır.

Sorgulama sonrasında Covid-19 riski taşımayanlar tesise kabul edilecek, riskli/temaslı oldukları tespit edilenler ise otele kabul edilmeden Alo 184 Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) hattına bilgi verilecektir.

Henüz HES kodu bulunmayan misafirler, HES kodunu SMS yöntemiyle de alabilir. Kısa mesaj ile HES kodu almak için, HES yazıp aralarında boşluk bırakılarak sırasıyla, T.C. kimlik numarası, T.C. kimlik seri numarasının son 4 hanesi ve paylaşım süresi (gün sayısı olarak) yazılacak ve 2023'e SMS olarak atılabilecek. Paylaşım süresinin belirtilmemesi halinde kodun süresi 1 yıl ile sınırlandırılacak. (Kısa mesaj örneği: HES 1234567890 1234 15. Bu şekilde mesaj atıldığında kod 15 gün geçerli olacak.)

Dilerseniz daha detaylı bilgi için Sağlık Bakanlığının https://hayatevesigar.saglik.gov.tr/HES.pdf sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Gerek tesise kabul gerek genel kolluk kuvvetlerince yapılan sorgulama gerekse konaklama süresi esnasında Covid-19 tanısı konulduğu ya da temaslı olduğu tespit edilen misafirlerle ilgili olarak ilgili genelge hükümlerine göre gerekli iş ve işlemler yerine getirilecek, diğer misafirlerden ivedilikle ayrılması ve sağlık kuruluşuna başvurması istenecektir.

Covid-19 tanısı konulan ya da temaslısı olduğu anlaşılan misafirler, ilgili Bakanlıkların genelgeleri kapsamında misafir izolasyon odalarına yerleştirilecektir. Misafir izolasyon odalarının sayıca yetersiz kaldığı durumlarda ise Vali/Kaymakamlar tarafından gerekli tedbirler alınacaktır. Covid-19 kapsamında alınan tedbirlere uymayan misafirler hakkında Türk Ceza Kanunu ve Kabahatler Kanunu hükümleri uyarınca gerekli idari ve cezai yaptırımların uygulanabileceği hususu bilgilerinize sunulur.

HES Sorgulaması, İçişleri Bakanlığı genelgesi ile Halk Sağlığının Korunmasına yönelik bir işlem olması nedeni ile Kişisel Verileri Koruma Kanunu’na (KVKK) herhangi bir aykırılığı söz konusu değildir.

Yasal Prosedürler Ve Otorite Tavsiyeleri

Pandemi sürecinin en başında otelimiz bünyesinde otel müdürü başkanlığında tüm departman şefleri, ile iş sağlığı güvenliği uzmanının yer aldığı bir Hijyen Komitesi kurduk. Bu komite Dünya Sağlık Örgütü, T.C. Sağlık Bakanlığı ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yayınladığı resmi talimatları ve önerileri, ilgili resmi ve uzman otoritelerin görüşlerini sürekli takip ederek gerekli olan tüm önlemlerin güncel bir şekilde uygulanmasını sağlamaktadır.

İzolasyon Protokolü

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Güvenli Turizm Sertifikası kriterleri gereği otelimizde konakladığı süre zarfında misafirlerimizin hasta, semptomlu veya şüpheli vaka olarak tespit edilmesi durumunda aşağıda belirtilen koşulları kabul etmeleri kaydıyla konaklamaya izolasyon odasında devam edebilirler.

*Herhangi bir nedenle konaklama esnasında misafire ve/veya aynı aileden ol­duğu veya birlikte aynı odada kaldığı kişilere Covid-19 teşhisi konulması ha­linde; bu misafirler otel tarafından belirlenen izolasyon odasında konaklayacak, oda dışına çıkmayacak, odasına dışarıdan ziyaretçi kabul etmeyecektir.

*Covid-19 teşhisi konan misafir misafirle aynı aileden olan veya aynı odada konaklayan kimseler de konakla­malarını izolasyon odalarında geçirecek, varsa velisi/vasii olduğu kimse­ler de konaklamalarını izolasyon odalarında geçirecek ve izolasyon oda­larından çıkmamaları sorumlulukları dahilinde olacaktır.

*Covid-19 teşhisi konan misafir ve/veya aynı aileden olan veya birlikte aynı odada konaklayan kim­selere konaklama sözleşmesinde belirtilen süre boyunca, izolasyon odalarından çıkmaksızın, sözleşme koşullarına uygun olarak yiyecek içecek servisi ve oda temizlik hizmeti sağlanacaktır.

*Covid-19 teşhisi konulması sebebiyle izolasyon odasına alınma durumunda misafire akdedilen konaklama sözleşmesi şartları uzatılabilecektir; konaklama sözleşmesine ek olarak sağlanacak izolasyon odaları dolayısıyla ek ücretlendir­melere tabi olacaktır.

Dış Denetim

Otelimiz de anlaşmalı olduğumuz

GÜVENLİ TURİZM SERTİFİKASI Control Union: Gözetim, Periyodik Kontrol, Periyodik Muayene kuruluşu tarafından alınmıştır. İlgili kalite standartlarına ve yasal şartlara uygun bir şekilde, düzenli periyodlarda habersiz olarak her zaman bağımsız denetlemelerine kuruluş tarafından otelimizdenetlenmektedir.

Düzenli Testler ve Kontroller

*Restoranlarda sunulan tüm gıda ürün örneklerini gerekli analizlerin yapılması için günlük olarak şahit numune dolaplarında muhafaza etmeye devam ediyoruz..

Dezenfeksiyon Uygulamalarımız

*Otelimiz de sürecin en başında tüm alanlar ALP İLAÇLAMA firması tarafından ozon ve normal ilaçlama aylık olarak yapılmaktadır.

*Bunun dışında Otelimiz bünyesinde tüm personel departman , departman dezenfekte eğitimi verilmiştir. Günlük olarak takibi yapılıp kayıt tutulmaktadır.

Çalışanlarımızla İlgili Uygulamalarımız

*Tüm çalışanlarımızın sağlık kontrolleri resmi kurallar çerçevesinde düzenli olarak yapılmaktadır.Tüm personel Covid -19 eğitim sertifikası alınmıştır.

*Hali hazırda uygulamakta olduğumuz hijyen eğitim programlarımıza Covid-19 ile ilgili başta Sağlık Bakanlığı olmak üzere ilgili tüm resmi kuruluşların kuralları ve önerileri de eklenmiştir.

*T.C. Sağlık Bakanlığı ve ilgili resmi otoritelerin kararlarına göre tüm çalışanlarımız maske ve ilgili koruyucu ekipmanları kullanmaktadır.

*Personel ortak kullanım alanlarında yeterli dezenfeksiyon ünitesi bulunur ve bu alanlar sosyal mesafe kurallarına göre yeniden düzenlenmiştir.

Misafirlerimizin Otele Giriş Çıkış İşlemleri

* Otelimizin giriş esnasında ve kalış süresince misafirlerimize T.C. Sağlık Bakanlığı’nın belirtmiş olduğu protokoller uygulanır; ilgili semptomları gösteren misafirlerimiz gerekli önlemler alınarak sağlık kuruluşlarına yönlendirilir.

*Misafirlerimizden araçlarını otele girişleri sırasında görevli kişinin yönlendirmesi ile kendilerinin park etmesi istenir.

* Otelimiz giriş ve çıkış işlemleri sırasında yoğunluk yaşanmaması adına sosyal mesafe tedbirleri alınmış ve fiziki koşullar buna göre yeniden düzenlenmiştir.

*Misafirlerimize otele giriş sırasında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın talep etmiş olduğu soruları içeren bir form doldurulup imza alınır; otelde alınan önlemler ve uygulamalarla ilgili bilgi verilir.(ayrıca Tedbir bilgi formu tüm odalarda mevcuttur.)

*Misafirlerimizin giriş ve çıkış işlemlerinde kullandıkları ilgili tüm cihaz ve malzemeler her kullanımdan sonra dezenfekte edilir.

*Otele giriş sırasında valizler gerekli hijyen kuralları çerçevesinde dezenfekte edildikten sonra resepsiyona yönlendirilir.Bellboy hizmeti almak isteyen misafirlerimizin oda kapılarının önlerine güvenli bir şekilde teslim edilir. Otelden çıkış sırasında ise valizler oda kapısı önünden alınarak misafirlerin araçlarına bırakılır.

Genel Alanlar ve Toplantı Alanları

*Tüm Otelimiz kimyasal temizlik ürünleri konusunda uluslararası bilinirliği olan DİVERSEY firma ile çalışılmaktadır. Firma tarafından tüm personelimize düzenli aralıklar ile verilen detaylı eğitimlerle her alan için uygun temizlik maddesi kullanılarak doğru bir temizlik işlemi yapılmaktadır.

*Tüm genel alanlar ve toplantı salonlarındaki oturma düzeni sosyal mesafeye göre yeniden düzenlenmiştir. Tüm genel alanlara ve toplantı salonları girişlerine yeterli sayıda el dezenfektan aparatları yerleştirilmiştir.

*Her zaman olduğu gibi temizliğine büyük özen gösterdiğimiz ortak kullanım alanlarının ve toplantı salonlarının rutin temizlikleri yapıldıktan dezenfekte uygulaması ile dezenfeksiyon işlemi tamamlanır.

*Toplantı salonlarındaki teknik ekipmanlar (mikrofon, telsiz, telefon, monitör vs.) yeni kullanım öncesi dezenfekte edilir.

*Asansörlerimizin kapasite kullanımları aynı anda maksimum 2 kişi binebilecek şekilde sınırlandırılmış ve gerekli işaretlemeler yapılmıştır.

Misafir Odaları

*Tüm misafir odalarında DİVERSEYfirma ürünleri yüksek hijyen standartlarına göre yapılan temizliğe ilaveten temizlik sonrası dezenfekte edilerek maksimum hijyen sağlanır.

*Kullanılan oda yeni misafire en az 24,48 ve 72 saat sonra verilir.

*Düzenli olarak bakımları yapılan klimaların filtreleri dezenfekte edilir.

*Odadaki misafirlerin kullanacağı malzeme ve ekipmanlar her kullanımdan önce genel temizliğin dışında ayrıca dezenfekte edilir.

Yiyecek ve İçecek Hizmetleri

*Restoranlardaki oturma düzeni sosyal mesafe kurallarına göre yeniden düzenlenmiş ve gerekli işaretlemeler yapılmıştır.Her masada el dezenfektebulunmaktadır.

*Yoğunluğun azaltılması için gerekli olan durumlarda servis saatleri misafirlere göre zaman dilimlerine ayrılır.

*Masalar ve sandalyeler her misafirden sonra dezenfekte edilir.

*Tuz, karabiber, kürdan, şeker çeşitleri ve soslar tek kullanımlık olacak şekilde düzenlenmiştir.

*Çatallar, bıçaklar ve kaşıklar gerekli ısıda deterjanlarla yıkandıktan sonra misafire özel paketlenmiştir.

Tüm alınan önlemler başta sizin ve bizim sağlığımız için alınmıştır. Anlayışınız ve iş birliğiniz için teşekkür ederiz.

EFELER OTEL AİLESİ